Moj A1
Zelo zanimiv

Fiksni internet mi deluje počasneje kot običajno, kaj lahko naredim?

Fiksni internet mi deluje počasneje kot običajno, kaj lahko naredim?
Uporabniška raven 2
Značka +3
Počasnejše delovanje interneta je lahko posledica različnih vzrokov, v glavnem jih delimo na vzroke v lokalnem omrežju (domet wi-fi signala, število aktivnih povezav...), ter linijske (bitne napake na liniji, vremenski in drugi fizikalni vplivi).

1. Kako preverim hitrost, ki jo dosegam?
Kakšno hitrost dosega vaša naprava lahko preverite na povezavi: http://www.speedtest.net



2. Internetna hitrost je nižja kot običajno, kaj lahko naredim?
V kolikor hitrost odstopa od običajne hitrosti, ki jo dosegate na vaši lokaciji, se poskusite prestaviti bližje A1 modemu, ki oddaja brezžični signal. Prav tako vam svetujemo, da opravite meritev hitrosti z eno napravo, ki jo priključite neposredno s kablom, na A1 modem, ob tem morajo biti vse ostale naprave izključene. Če je hitrost ob meritvi neposredno preko kabla ustrezna, lahko poskusite prestavite WI-FI kanal, na katerem oddaja A1 modem.
Slednje lahko kadarkoli uredite sami, za navodila poglejte točko 6. in 8. https://forum.a1.si/pomoc-in-informacije-28/katera-so-najpogostejsa-vprasanja-ki-se-lahko-pojavijo-ob-vklopu-fiksnih-storitev-82

V kolikor je hitrost tako preko kabla, kot tudi preko WI-FI nižja od običajne, je potrebno preveriti število aktivnih povezav, ki jih vzpostavljajo vaše naprave.
Vsaka odprta povezava, na katerikoli napravi, znotraj vašega omrežja, vzame del pasovne širine. Velikokrat se zgodi, da naprave iz različnih vzrokov, pričnejo vzpostavljati večje število aktivnih povezav, kot jih A1 modem lahko obdela. Posledica tega je, da opazite "počasno" delovanje interneta. Najpogostejši vzrok, da naprave pričnejo vzpostavljati prekomerno število aktivnih povezav so prenašanje, ali deljenje datotek s spletnih mest(razni torrent programi), prenašanje posodobitev za vaše naprave, ali računalniški virusi.

Koliko aktivnih povezav vzpostavlja kateri od vaših računalnikov, lahko preverite, tako, da odprete terminal, ter vpišete ukaz "netstat".
Uporabniki Windows operacijskega sistema, pritisnite "Start" na začetnem zaslonu, ter vpišite "cmd" in pritisnite "Enter". Odprlo se bo črno okno s tekstom, v katerega vpišite ukaz: "netstat". V terminalu vam bo izpisalo IP naslove vseh spletnih mest s katerimi je povezana vaša naprava, v kolikor je število povezav zelo visoko je to najverjetneje vzrok za vaše težave. Ko ste odkrili napravo, ki odpira večje število akitvnih povezav, jo poskenirajte z antivirusnim programom, preverite, ali ima odprt kakšen "torrent" program. Za test lahko prav tako napravo, ki jo sumite, da povzroča težave izključite, ter preverite hitrost na drugi napravi.

3. Internet mi sploh ne deluje, kaj lahko naredim?
V kolikor vam na napravi ne deluje internet, bo potrebno preveriti kako je vaša naprava priključena na naš modem.
Napravo lahko na naš modem priključite neposredno s kablom, ali preko WI-FI omrežja, ki ga oddaja.

V kolikor je vaša naprava povezana, nima pa internetnega dostopa, poskusite z izklopom modema iz električnega omrežja, na to pa ga po nekaj trenutkih vključite nazaj. Ko se bo modem povezal nazaj, ponovno preverite delovanje.

a) povezava preko kabla:
V kolikor imate PC priključen neposredno s kablom, mora le ta samodejno pridobiti podatke iz našega modema, ter vzpostaviti povezavo z internetom.
V kolikor vam žična povezava ne deluje, preverite priklop mrežnega kabla na obeh koncih. En konec kabla mora biti priključen neposredno na naš modem, drugi konec kabla pa v vašo napravo.
V kolikor je med našim modemom in vašo napravo še kakšna dodatna naprava ( ROUTER, SWITCH... ), to napravo odstranite, vaš PC pa priključite neposredno na naš modem, ter preverite delovanje.
V primeru nedelovanja, poskusite zamenjati mrežni kabel, ali na isti kabel priključite drugo napravo, ter preverite delovanje.

b) povezava preko WI-FI:
Preverite ali je vaša naprava povezana na pravilno WI-FI omrežje, ki ga oddaja naš modem. Dostopni podatki za povezavo so navedeni na nalepki na zadnji strani našega modema.
V kolikor je vaša naprava povezana na omrežje, ki ga oddaja naš modem, nima pa internetnega dostopa, prekinite brezžično povezavo, ter jo ponovno vzpostavite.
V kolikor to ne reši težave, oziroma vaša naprava sploh ne najde brezžičnega omrežja, preverite delovanje še s kakšno drugo napravo.


V kolikor imaš specifično vprašanje/težavo, jo podrobno opiši v komentarju, da skupaj poiščemo rešitev zanjo.

Odgovori 8

Dober dan, v sredo 30.10.2019 je na lokaciji Nemilje 18 prišlo do izpada optične povezave - v jašku pri sosedi so miši preglodale kabel. Še isti dan so vaši kolegi iz GVO vzpostavili stanje na dveh lokacijah, pri meni pa še ne deluje. Razumem, da med prazniki ni bilo odziva, zdaj pa je pomembno, ker večino dela opravljam od doma. Kdaj lahko pričakujem kak odziv ??

Lep dan,

 

Sandi

31.10.2019 je hitrost povezave na fiksno omrežje z običajnih 6 ( plus nekaj malega) Mb/s.  padla pod 3 in do danes dopoldne nihala med skoraj 0 do 3 Mb/s. Danes je bila okvara menda odpravljena, tako, da sedaj niha med 3 in 5 Mb/s,  brez vsakršne porabe pa na PC Akos test pokaže tudi 5,3 Mbps.  Ogled HD kanalov seveda odpade, problem je v tem, da mora biti komunikator menda izklopljen iz elektrike, če želiš tako hitrost. Potem pa seveda tudi SD programov ne moreš gledati. Zanimivo dejstvo je, da sem ob prehodu na A1 izmeril 7,67Mb/s, preko leta je šlo na povprečno 6,6 Mb/,  trenutno stanje pa je opisano (ob izključenih vseh uporabnikih Wi fi, od tablice, telefonov do smart TV). Podatki so izmerjeni preko eternet kabla. Nenadoma moj priključek ne omogoča več boljše povezave, kljub temu, da jo je kar nekaj let pri Telekomu in od februarja pri A1. O nadaljevanju zgodbe poročam , ko mi bodo serviserji vrnili klic, na katerega čakam od 16.ure.

Uporabniška raven 3

Odgovor glede nihanja internetne hitrosti lahko podajo na tehnični podpori, dosegljivi so tudi prek elektronskega naslova tehnicna.podpora@A1.si. Predlagamo, da se za odgovor obrneš na ta naslov. 

Uporabniška raven 3

Živjo Sandi. V primeru okvare na omrežju podamo prijavo upravljalcu omrežja, ki poskrbi, da je GVO obveščen. Za več informacij glede tvoje lokacije predlagamo, da pišeš na elektronski naslov tehnicna.podpora@A1.si in pripišeš še naročniške podatke. 

Vsa komunikacija, do zadnjega klica, ki so ga preusmerili na klicni center,  je potekala potekala s tehniki. Sicer pa sem dobil SMS, da se težava rešuje.  Kljub temu pa hitrost ostaja kot je že bilo opisano: brez vključenih porabnikov signala (tudi TV komunikator ni na napetosti) na modemu kaže sinhronizacijo 5,7 Mbps/ 0,7 Mbps, ethernetni test hitrosti na PC pa 3,6 Mbps/ 0,4 Mbps. Kam izgine razlika?

Uporabniška raven 3

marla1 Za pomoč smo prosili tehnike, za bolj konkreten odgovor bodo potrebovali naročniške podatke. Prosimo, da nam jih posreduješ v zasebna sporočila. 

V ponedeljek in torek zvečer sem opazil več kratkih prekinitev delovanja interneta.

Imam paket Kombo S preko Telekomovoe optike, Maribor.

 

A so kaka dela na omrežju? Izpadi?

 

Gre za to, da naenkrat neha delovati, po nekje eni minuti pa spet dela. Nakar se to ponovi čez 15 minut. Pri raznih interaktivnih uporabah je to zelo nadležno, ter tudi pri povezavah, ki se potem prekinejo in jih je potrebno na novo postavljati, delo se prekine ali celo izgubi...

Uporabniška raven 3
Značka +3

Živjo. Vprašanje smo prestavili v ustrezno temo, kjer lahko preveriš ali ti kateri od zgornjih korakov pomaga pri odpravi težave. Če je težava še prisotna, jo bodo morali preveriti tehniki, pri tem pa potrebujemo naročniške podatke in kontaktno številko v zasebna sporočila.

Odgovor